|  | LIKOVNA KRITIKA 
        Mario Berdič - Industrijski motiv - Maribor 2018Rudarska industrija - Trbovlje nov. 2017Poetika pokrajinskih in industrijskih motivov / Velenje 2017Industrijski motiv / Sežana 2017Anamarija Stibilj Šajn - JAŠKI  in RazGLEDNICE - Galerija knjižnice Tolmin (feb.2016)Matija Plevnik - Recenzija ob razstavi Snovalci podob (2015)Milena Zlatar - Slike Raz-glednice Stojana  Špegla (2014)Tatjana Pregl Kobe - Nepredvidljive višave sanjskih vizij (2013)Anamarija Stibilj Šajn, ob razstavi v Galeriji MIK v Ljubljani (2013)Bojan Čokl - iz kataloga slikarske kolonije Izlake - Zagorje 2012Goran Milovanoviæ - ob slikarski koloniji Zibika - Tinsko 2012Tatjana Pregl Kobe, Ob razstavi v Galeriji Jožef Štefan - LJ (oktober 2009)Boris Gorupič - Savinov likovni salon Žalec (januar 2009)Tatjana Pregl Kobe - Iz kataloga ob razstavi POETIKA (maj 2008)prof. Darko SLAVEC, november 2007Ivan DOBNIK - Sanjsko - magične pokrajine (2007)Mare Cestnik - Recenzija v reviji "AMPAK" (2007)mag. Milena Koren Božiček - iz knjige Notranje pokrajine - slike (2007)Lojze Zavolovšek, akad. slikar (2006)Benyi Arpad, likovni kritik in akad.slik.Vlado Sagadin, umetnostni zgodovinardr. Cene Avguštin, iz otvoritve razstave v galeriji Pungert v KranjuMilan Todič, akad.slik.dr. Mirko Juteršek, iz kataloga Špegel 1998dr. Mirko Juteršek, iz zloženke ob razstavi v razstavišču Barbaraprof. Darko Slavec, akad.slikar - z razstave v Galeriji Idrijaprof. Darko Slavec, iz kataloga Na prelomu tisočletja 
 
      Deli večjih formatov Krajina I. in Krajina II., ki jih je Špegel ustvaril na koloniji v Zibiki, že na prvi pogled preseva izrazito poetičen jezik (sicer je Stojan Špegel med drugimi tudi pesnik).Po barvni senzibilnosti in hermetični brezčasnosti, v kateri je moč zaznati negibnost narave v sončni pripeki, na prvi pogled spominjajo na mediteranske krajine (pa tudi tihožitja) italijanskega slikarja Giorgija Morandija, le da Špegel predvsem v Krajini II. in Mali krajini (tukaj tudi z barvno paleto) s črno obrobljenimi predmeti krajini svojsko doda ekspresivno noto.
 Dodaten simbolni pomen brezčasnosti lahko najdemo tudi v kompozicijski zasnovi dela Krajina I., kjer se s centralno umestitvijo dveh topolov, nagnjenih drug proti drugemu, znajdemo pred sakralnim portalom, ki bi ga lahko povezali z znamenito gotsko cerkvijo sv. Ane na Tinskem, kjer so umetniki ustvarjali. V delu sicer ni zaznati sakralne ikonografije, temveč gre bolj za panteistično čaščenje narave.
 Goran Milovanoviæ |